SVAR PÅ KOMMENTAR

Hej! Jag funderar själv på att bli utbytesstudent och har så många frågor, här är bara några av de frågor som jag undrar! 
Får man välja värdfamilj elr vilken stat man vill bo i? 
Hur länge kan man vara ustudent? 
Är high school som i filmer? Vad är det som skiljer sig om inte? 
Är det typ cheerleder som är de "populära" och fotbollskillarna? 
Är festerna med röda muggar? 
Gick du typ på gymnastik innan eller var du typ jättevig skatt du kunde vara med i laget? 
Är det många av dina vänner som har bil som kan skjutsa dig? 
Är det svårt att förstå engelskan? Vilket betyg har du i engelska i Sverige innan då åkte? Har C, vg tror du att jag skulle kunna klara det? 
Kmr kanske på mer frågor sen… puss❤
 
HEJ! Om du vet en värdfamilj som du vill bo hos kan du bo där och få en viss summa i rabbat, det finns möjlighet att välja stat men inte säkert att man får den, om man gör det behöver man addera en viss summar, tror det är runt 7000. Om man sedan inte får den staten ( man får välja 1,2,3 stater) då får man pengarna tillbaka. 
 
Det beror helt på vilken skola du kommer till, min nuvarande är mer som i filmerna, tex under basketmatchena har vi väldigt mycker schoolspirit, men på min förra i TN så var det inte alls som i filmerna, det var en liten skola osv. Så det beror på.
 
Nej, så är det inte alls, visst cheerleaders hänger en del med fotboolskillarna för de snckar med dom innan matcherna osv, har en del kompisar som är med i cheerleadinglaget och de är precis som vilka andra elever. 
 
Ja många använder de röda muggarna på festerna här.
 
Nej jag gör inte gymnastik och kommer nog aldrig göra det, om du funderar på att göra något liknade här så beror det helt vilken skola du kommer till, om de sattsar mycket ( många gör det) eller inte. 
 
Just i mitt område så är det väldigt många som inte har råd med bil, jag har en del vänner med bil som oftast erbjuder sig att skjussa, men hört av mina utbytesvänner som bor på ställen där folk har mer pengar har bilar osv precis när de fyller 16, så det beror på vart du hamnar. 
 
Nej, du kommer in i  Engelskan lätt, om du inte förstår FRÅGA, många är väldigt hjälpsama med det och du kommer klara dig jätte bra, hade VG i engelska innan jag åkte hit och det funkar utmärkt, oroa dig inte för det. Du åker hit för att lära sig, det är sjukt många asiater som knapp kan prata, och svenskar är väl kännda för att kunna mer, och du kan mer än vad du tror.
 
Jag skulle rekomendera dig som vill bli utbytessudent att kolla rundor på massor av bloggar, ställa 1000 frågor, om allt, om hur jobbigt det är, fårga flera personer, fråga folk som åkt hem och avbrutit sitt år. Det är inte lätt att vara utbytesstudent och företagen som ebjuder detta säger oftast inte hur dåligt vissa kan få det, så FRÅGA så många du bara kan. Jag skulle även tipsta att åka med företaget YFU, jag åker själv med EF high school year. 
 
puss och kram, det är bara att stäla mer frågor!! 

Kommentarer
Postat av: Anonym:)

Åh tack så hemskt mycket! Det hjälpte mig verkligen!❤ Tipsar du då om att det är bättre att gå i en stor skola? För det var väl det du gjorde? Jag har också hört att man måste typ gå om ett år i svenska skolan när man kmr tbks… :( kan man välja skola då när man flyttar dit? Elr måste man gå då i en speciell utvald skola då typ? Åh Gud asså jag vill så gärna åka till USA men jag är så rädd att det ska bli som jag ej har tänkt mig… btw skit bra blogg! ❤

2014-03-05 @ 10:28:39
Postat av: joanna

Jag ska åka med EF, har du tyckt att dom har krånglat mycket?
Varför rekommenderar du YFU? :)

2014-03-07 @ 14:10:58
Postat av: Alice

Är ef bra eller har det varit mycket krångel??

2014-03-13 @ 10:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0