SVAR PÅ KOMMENTAR #2

  • Jag ska åka med EF, har du tyckt att dom har krånglat mycket? 
    Varför rekommenderar du YFU? :)

    Ja, jag har haft extermt mycket krongel med dom, och jag vet att där är många som haft det.. visst alla företag gör misstag men har nog aldrig hört så mycket klagomål som jag gjort med EF. Jag ska definitivft skriva mer när detta året är över, men vill ligga lite lågt just nu. För att samanfatta det hela, det finns folk som är nöjda med ef men då har dom fått en bra familje-matchning och en bra match på skolan/området, alltså inget att klaga på. Men så fort du har något så kan det bli krångel, kan även säga enligt min uppfattning att EF tar emot för många stuenter och har för lite familjer... Jag skulle rekomendera YFU för att det är ett mindre företag, och har inte hört speciellt många klagomål från dom, visst det finns alltid något men inte lika mycket som jag varigt med om. Har en del vänner som åkt med YFU och är nöjda. 

  • Åh tack så hemskt mycket! Det hjälpte mig verkligen!❤ Tipsar du då om att det är bättre att gå i en stor skola? För det var väl det du gjorde? Jag har också hört att man måste typ gå om ett år i svenska skolan när man kmr tbks… :( kan man välja skola då när man flyttar dit? Elr måste man gå då i en speciell utvald skola då typ? Åh Gud asså jag vill så gärna åka till USA men jag är så rädd att det ska bli som jag ej har tänkt mig… btw skit bra blogg! ❤
     
    Nja, det är upp till en själv vad man vill och är van vid.. Jg hade helst vellat gå på en mindre skola eller mallan stor med 500-8000 elever! Det är mycket lättare at skaffa vänner för man ser dom ofta, jag ser nya människor varje dag på min nuvarande skola. Nej man kan inte välja skola om man inte vet en familj som tar in en då skolan också kan ta in en i det området. 
     
    Innan du åker så tisar jag dig om att inte ha några förväntningar, det är sjukt svårt men försök, för då kommer du inte bli besviken. Det kommer aldrig bli som du tämkt dig, och det ska du inte vara rädd för. Jag trodde aldrig att jag skulle byta stat, eller ha 5 olika värdfamiljer ( bott hos 3 ska flytta till min fjärde, en fick jag aldrig flytta in hos för EF kompå att de inte blev godkänna efter familjen hade kontaktat mig) 
     
    Ställ gärna mer frågor svarar gärna!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0