3 MÅNADER HAR NU PASSERAT!

Sen jag flyttade hit för 3 månder sen tills idag har jag lär mig så sjukt mycket. Har en helt annan syn på hur människor faktist lever här, idag har jag mycket lättare att aceptera läget som det är. Även om det inte blir som man tänkt sig, utan helt åt andra hållet, och att det är ett stort jävla lotteti på hur man blir placerad och hur ens år kommer ser ut. allas år kommer se olika ut och alla kommer uppleva olika saker, träffa olika sorts människor, och vissa kommer spendera hela sitt år här andra åker hem tidigare.  Om jag hade vetat hur stort ''lotteri'' och verkligen mer infor om hur ens år faktigst kan se ut, inte bara de posstiva sakerna som händer här, så hade jag nog aldrig åkt. säger inte att jag ångrar att jag åkte, och jag vet att det kommer bli bättre här och jag känner mig välkommen där jag har varigt och där jag är nu. Men att fått uppleva allt detta så vet jag inte om det är värt ett extra år i Sverige, alla pengar som lagts och all hemlängtan och jobbiga stunder jag haft eller kommer ha, vem vet! Men jag ska verkligen försöka mer än någonsin denna gången för att göra detta året till det bästa, jag är verkligen jätte taggad på att börja på min nya skola och hoppas det kan sluta bra.. för något jag vet säket, när tiden är inne och man inser att man måste säga hejdå till alla så kommer man inte vilja åka hem, men kommer inte vilja lämna detta stället. men samtidigt så kommer man sakna de där hemma så otroligt mycket. Att vara utbytesstudent är ingen dans på rosor, det är jobbigt, mycket mer än vad man kan föreställa sig, man har verkligen upp och ner dagar här. Så till alla er som fundra på att åka, kolla upp allt ni kan innan ni bestämmer er, är det värt det? för många är det för andra inte. Men jag är säker på att om jag inte hade åk så hade jag också ångrat mig, det är svårt att sätta ett bra ord eller mening på om man ska åka eller inte. Men har man tur så klart det är värt det, har inte mindre tur kan man börja fundra, men många som åker på utbytesår säger att det är det bästa dom gjort, och ångrar det inte en sekund, förmodligen något jag också kommer säga i slutet av året, somsagt har lärt mig sjukt mycket och är otroligt tacksam att jag fick åka för mina föräldrar!! Långt inlägg men behövde skriva av mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0