Q/A

Q-Hej kan inte du ha ett frågor och svar inlägg? 
Här kmr några frågor isf: 
Är highscool som i filmer, typ att cheerleder och fotbollskillarna är de populära och att det typ är fest hela tiden? 
Var alla hjärtansdag kul? Fick du nåt, och gav du nåt? 
Vilken organisation åker du med? 
Vad är bra respektive dåligt med den? 
Vilka regler har din vfamilj satt upp åt dig? 
Vilka regler har organisationen? 
Gick du på nån sport innan så att du var tillräckligt bra för att vara med i laget Sverige? 
Är det lätt elr svårt att komma in i gäng? 
Jag har E, G i engelska, tror du att jag klarar mig på det om jag åker till USA? 
Hur är människorna där? 
Och killarna hur är dem? 
Tack!
 
A- Vissar delar är som i filmer, men nä de poppulara är inte alltid cheerleaders men det blir myckett att dom hänger med fotboolls killarna eftersom dom hänger med på deras matcher osv!!
-Hmm, Vet att vi delade ut blommor i skolan i klasserna, folk gick rundor med stora nallar osv. Fick glass i min leadershipclass, och en fick jag en chokladask. 
-Jag åker med EF high school year
-Jag skulle villja skriva så himla mycket mer, men eftersom en kille blev hemskickad pga att han snackade skit om EF på facebook så avvaktar jag, men jag kan säga såhär, jag kommer nog inte på något bra tyvärr. 
-Dom jag bor hos nu har jag inte speciellt många reglar, men hjälpa till hemma, höra av sig om jag inte är hemma innan 12 men dom är inte jätte noga med det. Dom vill att jag ska kunna träffa vänner osv vilket jag gillar med denna familjen! Men ska byta snart eftersom jag bor hos min kontaktperson där även en annan svensk bor och det får man inte.
-Inte byta mot lagen, ha minst ett C i alla ämnena, visa respekt mot sin värdfamilj..
-Jag spela innebandy innnan, jag försöker just nu komma med i tennislaget och det gårsädär, många duktiga spelare som spelat innan.
-Jadå, du kommer hit för att lära dig, det finns asiater som knappt kan säga hur mår du!
-Dom är snälla, bryr sig inte om vad de har på sig, spontana och kan ''avboka''i sista minuten om du bestämt något. Lata, bil över allt!!
-Olika, men dom flelsta är sköna!
 
Q-Jag funderar på att åka ett år till USA med ef. Är du nöjd med ef? Är det lätt att få vänner? Är ungdomarna i skolan lika dryga och kaxiga som i Sverige eller är dom liksom trevliga och tillmötesgående de första dagarna i skolan??
 
A -Vad kul at du funderar på att åka hit, själva r jag tyvärr inte nöjd med ef och vet många andra som tycker samma som mig, men sedan finns det många som är nöjda med dom! 
-Gå med i en soprt, efterskol avtiviteter så är det lätt att få vänner, men många jobbar och har oftast inte tid att häng efter skolan och på helgerna, men du hittar nog några! 
-Vissa är kaxiga men det finna jätte många snälla som bryr sig! Det gäller bara att hitta dom ;)
 
 
 
Q-Hej vilken skola går du i? Hur många är det i den skolan? Vill själv bli utbytesstudent när jag går i 2an, något du rekommenderar ska packas?
 
 
A -Jag går på Cousino High school i Warren, michigan och  det är 1800 elever. 
- Vaf roligt, hmm marabou, djungelvrål alltid kul att se hur amerkanarna reagerar när dom äter det!!
 
Q- Är ef bra eller har det varit mycket krångel??
 
A- Ja jag har haft en del krångel med EF. Kommer berätta mer senare om ensådär 3 månader :) 
 
 
Q- Nu kommer massa frågor här men: 
*Varför ville du byta skola, familj, stat osv? :) 
*Brukar man inte bara få byta familj inom samma distrikt typ? 
*Sa du att du inte trivdes eller hur funkade bytet? Är inte EF rätt nonchalanta på det sättet? :/ 
tack för svar! Kram :)
 
A- Familjen var tyvärr ingen bra matching och vi klickade inte, och skolan var en privat kristen skola och jag hade förserätt mig att gå på en public high school. Sen var jag tvungen att byta stat om jag ville byta skola efftersom TN är en av staterna som inte tar emot utbytesstudenter mitt i terminen. så det var därför jag var tvungen att byta stat :)
- Vissa representater är ja. Men det är ditt år och du har betalt så du har rätt till att byta om du inte trivs, men EF vill att man försöker, jag försökte i 3 månader i TN och hos den äldre damen i MI jag bodde hos försökte jag i 6 veckor. 
 
 
 
Q- Nu när du gör ditt utbytesår krm du komma tillbaka till sve och börja 1:an.?
 
A- Nej jag kommer börja tvåan gick ettan innan jag åkte! :)
 
 
 
Q-bytte du till en skola som inte är kristen och om ja, hur fick du göra det??? :)
 
A- Ja jag bytte från en privat kristen skola i Tennesee till en public high school i Michigan, bytte alltså familj och stat samtidigt! Ja kan sammanfatta det så här, jag + mina föräldrar ringde EF x antal gånger och fick vänta 3 månader innan jag kunde byta :)
 
Q- Jag ska åka med EF, har du tyckt att dom har krånglat mycket? 
Varför rekommenderar du YFU? :) 
 
A- Ja tyvärr. det är ett mindre företag så dom vet vem dom pratar med och ''känner '' dig bättre, Ef blandade ihop mig med en annan tjej osv vilket är väldig oprofitionelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0